Jooksmise kuldreeglid

Jooksmise kuldreeglid

Mis oleks lihtne ja kättesaadav tegevus ning annaks samas mõnusa füüsilise koormuse ja tugevdaks tervist? Jooksmine! Kohtusin Taivo Püiga, kes on Jooksupartneris personaalne juhendaja. Kuidas alustada, millele tähelepanu pöörata ja mida vältida?

Taivo rõhutab igal sammul, et oleme kõik erinevad ja lähenema peaks väga individuaalselt, aga jooksmisel on siiski mõned kuldreeglid:

  • Vähem on rohkem: alusta tasa ja targu. Esimene samm jooksu juurde on aktiivne elu ja jalutamine. Keha kohandatakse koormustega pikema aja jooksul ja järk-järgult.
  • 90% treeningutest aeroobne ja 10% anaeroobne treening.
  • Enne jooksmist soojenda lihaseid, pärast jooksmist venita.
  • Kui teed jooksutrenni juba neli korda nädalas, peaksid kindasti laskma endale teha koormustesti.
  • Ära unusta piisavalt juua.
  • Küsi julgelt nõu treeneritelt.

Täismahus artikkel ilmus Hingele Pai kevadnumbris. Tee oma Hingele Pai ja telli mahukas ajakiri enda postkasti siit.

Nutika asemel nupukas

3 lihtsat viisi, kuidas loovust ergutada

3 lihtsat viisi, kuidas loovust ergutada